vineri, 7 noiembrie 2014

Recenzie Walhalla de Clive Cussler

Această carte mi-a luat foarte mult timp să o citesc. Când am început-o eram într-o stare în care nu aveam chef de citit, plus că am descoperit un nou serial, lucru ce mi-a cam ocupat timpul liber pe care îl aveam :D Cu toate acestea, tot ea mi-a retrezit cheful de citit. În ultimele două zile am citit mai mult de jumătate din carte...ceea ce e un progres imens de la 5-10 pagini pe zi. 
Walhalla face parte din seria Dirk Pitt. În caz că nu aţi auzit de ea o să vă spun despre ce e vorba. Dirk Pitt, împreună cu cel mai bun prieten al său, Al Giordino, lucrează la NUMA (Agenţia Naţională Americană de Studii Marine şi Subacvatice) şi astfel trec prin tot felul de aventuri, unde sunt nevoiţi să salveze lumea de răufăcători cu planuri malefice, în timp ce descoperă secrete şi artefacte ascunse ale istoriei. În mod normal nu îmi plac genul acesta de cărţi, dar Clive Cussler a reuşit cumva să mă facă să îndrăgesc această serie. 
În acestă carte, Dirk Pitt şi Al Giordino sunt nevoiţi să se lupte cu o organizaţie, Cereber, condusă de un geniu malefic, Curtis Merlin Zale. Acesta din urmă deţine monopolul asupra petrolului, a reuşit să se infiltreze în Guvern, Mass Media etc, astfel că părea de neoprit. Între timp ei dezleagă şi o enigmă care îl leagă pe un inventator geniu de vikingi şi Jules Verne.

Ce îmi place la această carte e că  îmbină istoria cu prezentul şi deja ştiţi că îmi place istoria:D  Chiar dacă este ficţiune ceea ce el prezintă în carte. Îmi mai place şi faptul că, deşi e serie, autorul descrie în fiecare carte, fiecare personaj important care mai apar şi în celălalte cărţi. Acest lucru te ajută să iţi aminteşti de fiecare dată personajele, chiar dacă a trecut mult timp de când ai citit ceva din serie. De asemenea, nu e neaparat nevoie să citeşti cărţile în ordine, deoarece nu prea au legătură unele cu celelalte. Eu de exemplu nu le-am citit în ordine. Le citesc cum le găsesc la bibliotecă.  Mi se pare amuzant şi cum Clive Cussler se introduce în acţiunea cărţii, doar episodic şi felul cum se descrie drept un bătrân excentric. De exemplu, în această carte el l-a ajutat pe Pitt într-una din aventurile sale. Este o carte amuzantă, Dirk Pitt şi Al se iau mereu peste picior şi sunt foarte ironici, mai ales în situaţii dificile.
Ce nu îmi place la aceaste cărţi, dar în special la aceasta este că Dirk Pitt reuşeşte mereu să scape cu bine din situaţii dificile. Ştiu că asta este ideea cărţii, dar când scapă cu bine din cel puţin 5 astfel de situaţii într-o singură carte, plus că este şi cel care găseşte mereu soluţia la toate problemele şi de cele mai multe ori pe ultima sută de metrii, devine prea de tot. Prea greu de crezut. Chiar şi pentru o carte de ficţiune.
Anyway...este o carte interesantă, plină de acţiune şi de aventură. Are şi poveste de dragoste, deja am spus că are şi istorie, este amuzantă şi este scrisă ca un puzzle. De-a lungul cărţii ţi se dezvăluie piese, dar abia la sfârşitul cărţii este pus totul cap la cap şi totul capătă sens. Ce îmi place cel mai mult e că la început spune o poveste din istorie, iar abia la sfârşit îţi arată ce legătură are această cu toată cartea. Mie mi se pare interesant, iar dacă vă plac astfel de cărţi vă recomand să citiţi această carte. :)

Cartea o puteţi comanda de aici: Elefant.ro 

Citate:

"Toată lumea îşi închipuie că explorările subacvatice sunt antrenante. Adevărul e că sunt de-a dreptul plictisitoare. Multe ore se scurg în timp ce aştepţi să se petreacă, dacă nu un "eveniment", măcar ceva care să fie etichetat ca atare de specialiştii în domeniu. Totuşi, fiecare nutrea, cu optimism, speranţa că o anomalie avea să se ivească pe ecranul sonarului sau pe monitoare."

"În culisele afacerilor şi în ale politicii se petrec multe lucruri abjecte, despre care populaţia nu ştie nimic."

"Nimic nu-mi încinge sângele mai tare decât descoperirea unei noi perspective de abordare a istoriei într-un jurnal uitat de bord sau într-o scrisoare."

2 comentarii:

  1. Interesanta carte, si este despre istorie, vikingi si Jules Verne, foarte tare. Am auzit si eu numai lucruri bune despre acest autor. Trebuie sa il incerc la un moment dat.

    RăspundețiȘtergere
  2. @rosia_lady
    Eu zic ca merita sa citesti macar o carte de-a lui. Mai ales daca iti plac cartile de aventura :) Daca o sa il citesti vreodata sa imi spui daca ti-a placut! :)

    RăspundețiȘtergere